Cover checklist 6 basisvragen die je moet stellen aan je gekleurde klant tijdens een intakegesprek

Checklist 6 basisvragen die je moet stellen aan je gekleurde klant tijdens het intakegesprek

  • De vragen uit de checklist kun je meteen toepassen tijdens je intakegesprek. Niet alleen tijdens je                  intakegesprek kun je de basisvragen inzetten, maar ook als tussen evaluatie in het behandeltraject.
  • De basisvragen sluiten beter aan op de culturele gewoontes, eet-en leefstijl van je klant.
  • De hulpvraag van je klant kan beter beantwoord worden. Je gekleurde klant voelt zich begrepen
  • Bieden van een passende oplossing.
  • Verklein de mismatch tussen het huidprobleem van je klant en de behandeling.

Onderscheid je van de rest. Wordt een expert in het behandelen van de gekleurde huid.

Saskia Pinas-eSkinacademy

Meest gehoorde opmerking: Ze begrijpen mijn huid niet

  • 60% van de gekleurde klanten uit mijn praktijk geeft aan niet begrepen te worden en geen vertrouwen            te hebben in een beauty professional, die niet bekend is met de gekleurde huid
  • Een nog onbekend aantal gekleurde klanten loopt zichtbare en blijvende huidschade aan de huid op               door een gebrek aan kennis van de beauty professional van de gekleurde huid.

Het gebrek aan kennis en ervaring in de praktijk, leidt helaas tot onnodige huidschade van consumenten met een gekleurde huid.

Beheersen van de juiste kennis en vaardigheden kan toekomstige teleurstellingen bij de klant en behandelaar in de voorkomen. Om teleurstellingen bij klanten en professionals te voorkomen is het van belang te leren onderscheid te maken tussen de verschillende etnische groepen. Wat maakt de huid van etnische groep A anders dan etnische groep B. Niet iedere gekleurde huid is hetzelfde.
In de praktijk hoor ik van klanten dat de huisarts of een behandelaar, beweert dat er voor hun huid en huidprobleem geen behandeling is en ze er maar mee moeten leren leven.

Verschrikkelijk om te horen dat klanten van kleur door onwetendheid en onkunde van een professional op een zijspoor worden gezet. Niet zo gek ook om te denken dat er van de 17 miljoen mensen woonachtig in Nederland er 2.4 miljoen een niet- westerse achtergrond heeft. Er is minder interesse voor deze specifieke doelgroep, omdat er automatisch vanuit gegaan wordt, dat huidaandoeningen in een gekleurde huid op dezelfde wijze ontstaan, gediagnosticeerd en behandeld moeten worden als in een witte huid. Een zeer onterechte gedachte. Maar hoe kan het tij gekeerd worden?
Mijn naam is Saskia Pinas, 13 jaar actief als huidtherapeute en schoonheidsspecialiste, eigenaresse van MellaCare en eSkinacademy.


Sinds 2009 ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk/salon, als huidtherapeut en schoonheidsspecialist in Rotterdam. Door o.a. zelfstudie, praktijkonderzoek (veelal uitgevoerd op mezelf), mijn klanten van kleur, heb ik mijn kennis over de gekleurde huid, weten te verrijken. Vanuit deze ervaring kan ik jou helpen, de beauty professional, hoe je het beste kunt omgaan met de gekleurde huid.

  • Wat werkt wel en wat niet?
  • Leren de overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende etnische groepen te herkennen.
  • Hoe jij meer vertrouwen gaat krijgen in het behandelen van je klanten van kleur en zij op hun beurt                  vertrouwen in jou en je behandelingen gaan krijgen, omdat je weet waar je mee bezig bent!

Stuur niet langer klanten weg, die met meer vragen dan antwoorden je salon uitlopen!

Cover checklist 6 basisvragen die je moet stellen aan je gekleurde klant tijdens een intakegesprek

Expert worden in het behandelen van de gekleurde huid?

    • Wil je meer klanten van kleur aantrekken?
    • Wil je je bestaande en potentiële klanten van kleur beter van dienst kunnen zijn?
    • Wil je betere behandelresultaten behalen?


    Download dan nu de gratis checklist, de 6 basisvragen die je moet stellen aan je gekleurde klant tijdens een intakegesprek!